Mitt scoutdistrikts utbildningsbidrag

Har du gått Leda Scouting eller någon annan scoutledarutbildning?

Vårt utbildningsbidrag är till för allt som kan kallas scoutrelaterad utbildning, och är öppen att söka för dig som är Ledare, Utmanarscout, Styrelsemedlem eller på annat sätt engagerad i någon av Mitt scoutdistrikts kårer.
Vi betalar vanligtvis ut upp till 500kr per kurstillfälle, om du har haft dessa kostnader för kursavgift, resa eller liknande. Vissa kurser kan vara uppdelade på flera kurshelger, det är okej att söka om 500kr/helg.

Letar du kurser?
Scouternas folkhögskolas kurser sorterade på Region Mitt/Norr

Efter kurstillfället, mailar du in blanketten nedan till info@mittscout.se
Vi behandlar inkomna ansökningar på nästa styrelsemöte. Skicka in din ansökan max två månader efter kurstillfället.
Det går också bra att någon från ex. kårstyrelsen söker bidraget för alla ledare från en kår som varit med vid samma kurstillfälle. Var noga med att få med namn på alla som ansökan gäller!

Bidragsansokan_Utbildning