Kanoter

Mitt scoutdistrikt har 12 kanoter och en kanotvagn som rymmer 10 av dessa. Är din kår intresserad av att hyra? Hör av er till oss!
Pris för att hyra hela släpvagnen med 10 kanoter och tillhörande flytvästar och paddlar:

Scoutkår Övriga
Kväll 200 600
Heldag 300 900
Helg 500 1500
Vecka 1000 3000

Kväll är middagstid och framåt, Heldag är morgon till kväll, helg är fredag kväll till söndag kväll.
Enskild medlem kan hyra en kanot för 40kr/dygn, ink paddlar och flytvästar. Det finns två av dessa kanoter som ej får plats på släpvagnen. Det går att frakta en kanot med vanligt takräcke.

Det finns även en kanotvagn som ägs av ”Framtidsföreningen för Scouting i Jämtland/Härjedalen”. Kontaktperson angående denna är Håkan Järvholm, 070-3294915

Önskar du hyra disktriktets kanoter som finns i Gudmundsbyn, Sundsvall, använd formuläret nedan!

Utrustning

Utöver kanoter finns även mycket annan utrustning som går att låna från vårat disktriktsförråd i Sundsvall. Saknar din kår något till en hajk eller någon annan aktivitet? Hör av dig till oss så kanske vi kan hjälpa till!