Lägerkonto, Mitt Scoutdistrikt

Bakgrund

Kontot finansieras av de pengar som Distriktsstämman beslutar att överföra till kontot vid varje stämma vid beslut om budgeten. Kontot förvaltas av distriktsstyrelsen.

Syfte

Kontot ska dela ut bidrag till aktiva medlemmar i Mitt Scoutdistrikt som deltar på läger. Bidraget är upp till 2 000 kronor per mottagare och år eller upp till 25% av kostanden för lägret. Bidraget kan bara betalas ut en gång per läger. Bidrag ges för längre läger (ungefär 5 dagar eller mer).

Villkor

Sökande ska vara aktiv medlem i Mitt Scoutdistrikt

Ansökan och Utdelning

Av ansökan som görs av Scoutkåren ska framgå:

• Vem som söker bidraget (Namn, scoutkår, telefonnummer, e-postadress)
  • Vilket läger som man söker för (Vilket läger? Datum? Kostnad för lägret?)
  • Kontonummer till Scoutkåren dit bidraget ska betalas ut. (Bank, clearing nummer och kontonummer)
  • Datum för ansökan

Utdelning av bidraget görs löpande under året och betalas ut till scoutkåren. Ansökningar skickas in till info@mittscout.se av scoutkåren. Ansökan om bidrag för utbetalning innan sommaren ska vara distriktsstyrelsen tillhanda senast den 1 maj och utbetalningar av bidraget för året behöver vara distriktsstyrelsen till handa senast den 1 november. Ansökningar som kommer in efter dessa datum kommer att betalas ut allt eftersom i de fall de beviljas.

Om den scout som bidragsansökan gäller vid ansökningstillfället ännu inte vet om man får en plats, går det ändå utmärkt att söka bidraget. Men scoutkåren kommer då få pengarna när bekräftelse på deltagande för lägret finns och bidraget är beviljat.

Distriktsstyrelsen är jury och utser vem som får bidraget.

/Distriktsstyrelsen

Januari 2023